Burj Khalifa er ikke noget for mig

Jeg har boet på en del 5-stjernede hoteller, men foretrækker ofte noget med færre stjerner.

Som barn var lykken at komme på et tre-stjernet hotel. Stjerner blev ofte uddelt af det enkelte lands turistorganisation eller af den lokale Horesta organisation. Og det virkede som om de kørte med forskellige kriterier – eller måske var det bare et udtryk for hvordan man så på det i de enkelte lande?

Første gang jeg var på et fem-stjernet hotel var jeg imponeret. Nu er jeg blevet ældre og har prøvet det nogle gange, og er ikke helt så imponeret mere.

Faktisk har jeg slet ikke lyst til 5-stjernet hotel, og den luksus de tilbyder er ikke noget for mig. Her kan du se hvad der skal til for at få fem stjerner i Danmark:

5 stjerner

• Receptionen døgnbemandet, flersproget personale
• Valet parkeringsservice
• Concierge, piccolo
• Rummeligt receptionsområde med adskillige siddepladser og servering af drikkevarer
• Minibar samt mad og drikke via 24 timers room service
• Personlige plejeprodukter i flasker
• Internet enhed (f.eks. pc eller tablet) på værelset på forespørgsel
• Værdiboks på værelset
• Strygeservice (retur indenfor 1 time), skopudseservice
• Aftæpning på værelser om aftenen (turn down service)
• Mystery guesting

Kilde: Horesta

For mig er det meste helt ubrugeligt og/eller unødvendigt.

Nogle synes det er dejligt med swimmingpool og for andre er det vigtigt med en stor morgenmadsbuffet.

En stor morgenmadsbuffet er for mig faktisk noget jeg helst vil undgå. Det er jo fint nok. Jeg har bare for lidt selvdisciplin. Det betyder at jeg får spist for meget og forkert. Men det er min fejl.

Jeg bliver sjældent imponeret over det fine afstemte og meget planlagte interiør. Jeg føler, at det er en kulisse og jeg er en tilfældig statist.

Det betyder også at jeg aldrig kommer til at bo på Burj Khalifa og har heller ikke drømme eller ønske om det.

 

Henrik

Fik konstateret MS i 2009. Fra et job som Nordisk IT Chef i en international koncern til pensionist med tom kalender. Nu handler det om at skabe mening og kvalitet i hverdagen istedet for mange møder, rejser og videokonferencer. Det lykkes ofte ! - sorgen over tabet husker jeg og jeg kan stadig blive ked af det men det føles ikke helt så tungt mere.... Ophavsmand til bogen "Passion".

Skriv kommentar