Første ferie i Grækenland blev en succes også for min MS

Af flere grunde har jeg ikke været i Grækenland før nu i sensommeren 2019

At vi ikke har været i Grækenland før skyldes flere ting, men primært skyldes det mig. Jeg påtager mig det fulde ansvar !

For 8-9 år siden havde vi faktisk bestilt en rejse til Korfu, men den var vi nødt til at aflyse, da jeg havde fået et MS attak. Jeg husker ikke, hvor tæt på afrejse det skete, men forsikringen dækker ikke hvis attaket skete mindre end 3 måneder før afrejse. Så vi aflyste.

Og så er der en masse ved Grækenland jeg ikke kan lide (fx maden ( tzatziki er rædselsfuldt !) og vinen) og selve ferieformen – “badeferie” er ikke mig,

Jeg har aldrig kunne være på en strand en hel dag. Jeg keder mig og bliver rastløs. Der skal ske “noget”. Men på denne ferie har jeg intet fortaget mig. Intet.

Stod op om morgenen, spiste morgenmad, gik på stranden, lejede liggestole, tog “hjem” omkring kl 16:00, hvilede lidt og søgte mod et spisested kl 20.00. Afsluttede dagen på balkonen med udsigt over bugten. That´s it !

Min MS kunne også godt lide det

Faktisk har jeg næsten intet mærket til min sclerose i ugen på Kreta. Benene har ikke været stive, ingen “klods” under venstre fod, ingen balanceproblemer efter at have siddet lidt.

Normalt er jeg meget træt, men også trætheden var meget mindre på Kreta. Jeg er primært kognitivt ramt af MS og det betyder fx at jeg hurtigt mister overblikket og koncentrationen. Bare det at skulle skrive en blog som denne trætter meget.

På ferien her skulle jeg ikke forholde mig til meget. Jeg skulle bare bevæge kroppen ned til vandet og se udover bugten. De eneste “krav” der blev stillet var, når et menukort blev placeret foran mig og jeg skulle vælge noget fra det….

Henrik

Fik konstateret MS i 2009. Fra et job som Nordisk IT Chef i en international koncern til pensionist med tom kalender. Nu handler det om at skabe mening og kvalitet i hverdagen istedet for mange møder, rejser og videokonferencer. Det lykkes ofte ! - sorgen over tabet husker jeg og jeg kan stadig blive ked af det men det føles ikke helt så tungt mere.... Ophavsmand til bogen "Passion".