Styrketræning

Jeg tror, jeg før har skrevet om styrketræning. Det er helt sikkert mange år siden. Det er HELT sikkert mange år siden, jeg har været oppe og træne. Det kan jeg i hvert fald konstatere, når min nøgne krop, ved et uheldigt øjeblik passerer spejlet. Jeg kan sagtens acceptere, at jeg ikke ligner en ung Bruce Willis, men jeg kan heller ikke acceptere, at jeg ligner en Bruce Willis, der er gået på pension. Der må ske noget.

Alene afsnittet herover burde alene være et argument for at tage i centeret og bruge mullerne. Men Scleroseforeningen fortæller i 2017, at hård styrketræning virker utroligt godt for os med sklerose. Så er det en no brainer. 

Jeg kan kun nå 2 gange om ugen pga. arbejde og børn, men de to gange giver valuta for alle pengene. Derfor vil jeg gerne dele mit træningsprogram med jer. Alle kan være med, og I kan altid finde videoer af øvelserne på eksempelvis YouTube.

 

Opvarmning – løb/ro/cykle

Pull down maskine foran bryst 10 x 3

Bænkpres 8×3

Ben pres (maskine) 10×3

Seated row 3 x 8

Biceps med vægte 3 x 10

Mave lige på 3 x 25

Mave på skrå 3×20

Planke 3x

Rygøvelser 3x

 

God fornøjelse!

Martin

Jeg er 32 år gammel og bor på Nørrebro med min kæreste og 2 små børn. Til daglig arbejder jeg som skolelærer i København, hvor jeg underviser børn og unge. Jeg har altid levet et aktivt liv, hvor fodbold har fyldt rigtig meget, da jeg har en baggrund som elitefodboldspiller. Jeg fik stillet MS diagnosen i 2008, men jeg lever et helt normalt liv som alle andre, “normale” mennesker. Følg mit liv, beskrevet herinde på bloggen, hvor jeg blandt andet vil skrive om mit liv som far, kæreste, og en stadig forholdsvis ung mand med MS. Man er altid velkommen til at skrive kommentarer i kommentarfeltet.

Skriv kommentar